8-chörige (Konzert) Laute von Barber & Harris

Selling instruments
Forumsregeln
Bitte lesen Sie die Regeln des Flohmarktes.
Forumrules
Please read the classified rules.
Antworten
LucaLiuto
Groß-Brummer
Name: Luca Manassero
Mitglied der DLG: Nein
8-chörige (Konzert) Laute von Barber & Harris

Beitrag von LucaLiuto » Sa 9. Jun 2018, 12:41

Ich verkaufe meine sehr schöne 8-chörige Laute von Sandi Harris, Ende 2005
Dies ist KEINE Studentenlaute, sondern ein Konzertinstrument.
Basiert auf der Muschel von Hans Frei (Wien KHM C34), 63cm - momentan in g' (a = 440Hz) abgestimmt.
Die Laute habe ich persönlich in November 2005 bestellt und in Januar 2006 in Wien (beim Resonanzen Festival) abgeholt. Im Konzert mehrmals gespielt, das Instrument ist in sehr gutem Bestand, hat einen sehr schönen und klaren Klang und kann bequem in g' mit a = 415Hz oder 440Hz abgestimmt werden.
Der Griffbrett und die Saitenlage sind auch extrem bequem und perfekt in Ordnung.
Bilder auf Anfrage.

Preis: € 3.200 VHB (Neupreis GBP 4.600 zzgl. Koffer)

For sale my beloved 8-course lute built in December 2005 by Stephen Barber & Sandi Harris (it shows Sandi Harris logo). 63cm string length, it can be equally well tuned in g’ with both a = 440Hz or a = 415Hz.
The body is based on the Hans Frei lute (Vienna KHM C34) and is made from quilted maple striped with birds-eye maple, fretboard in ebony, neck and pegbox ebony veneered. The rose comes from the Hans Frei lute at the Warwick County Museum (n° 63).
It has a very even, pleasant tone and a nice projection. The action is extremely comfortable.
I played it many times in concert and at my lute exams at the Conservatorio of Pavia.
I’m the first and only owner: I collected it at the Resonanzen exhibition in Vienna in January 2006, directly from the lutemakers.
It has been lovely cared of, so it shows very little wear and has never been repaired in any way.
You can find my name (Luca Manassero) mentioned on their website (http://www.lutesandguitars.co.uk/htm/sale.htm)
For sale as I have now too many instruments and am forced to let this one go.
Price includes a black Kingham made to measure case.

Price: € 3.200 (including black Kingham case) or reasonable near offer (new price as of 2018: GBP 4.600, without case)

The lute can be seen and played in Freising / Munich.

tiorba
Mittel-Brummer
Mitglied der DLG: Ja

Re: 8-chörige (Konzert) Laute von Barber & Harris

Beitrag von tiorba » Fr 15. Jun 2018, 11:41

Hallo Luca,
ich hätte eventuell einen Interessenten für die Laute. Er wohnt auch im Raum München. Wenn Du mir Deine deutsche Adresse und Telefonnummer per PN durchgibst, leite ich das an den Interessenten weiter. Er hat nämlich weder Internet noch E-Mail, aber immerhin Telefon.

Tanti saluti
Rainer

Antworten